יום שני, 26 באוגוסט 2013

מכתב אישי לשר החינוך, שי פירון

(והפעם, זכות הדיבור לרבקה.)

לקראת פתיחת שנת הלימודים

מכתב אישי לשר החינוך שי פירון

בחודשים האחרונים זכינו, כמו תמיד אחרי בחירות, לפרץ רעיונות וטלטלות במערכת החינוך: שינויים בבגרות, במזכירות הפדגוגית, במיצב, בתוכניות ערכיות, שינויים בתכניות המחשוב ועוד. הרבה תקוות וחלומות חדשים. חלק מהדברים טובים ומבורכים, חלקם טובים פחות, חלקם בעיתיים ולא עומדים במבחן המציאות.

אבל הקושי הגדול הוא הטלטלות. מערכת החינוך, לא משנה מה עקרונותיה, אינה יכולה למלא את תפקידה וייעודה כשכל הזמן היא מטולטלת מכיוון לכיוון. 

רעיונות חדשים כמוהם כנבטים רכים: לוקח להם זמן להיטמע, להכות שורשים ולהצליח.


והנה באים אתם, שרי החינוך, באים אחד אחרי השני, וחורשים את השדה עליו הנביטו קודמכם זרעים חדשים. אינכם מחכים לחזות בהתפתחות, בצמיחתו של רעיון. אינכם נותנים לו לפרוח.


הרעיונות שלכם לדעתכם טובים יותר. ושוב אתם הורסים מה שהחל להיבנות, זורעים מחדש וחוזר חלילה.
לכן נשארת מערכת החינוך שלנו בשלב הנביטה. אינה צומחת, אינה פורחת, ובעצם עוצרת במקום.


לכן המערכת יקרה כל-כך. רעיונות חדשים עולים כסף, הון רב מושקע בהם בתחילת התהליך,
משאבים רבים מתכלים, וללא תועלת.


אדוני השר: לפני שתטלטל עוד, אנא חשוב גם על הזוית הזו. נכון שהתפקיד גורם לאנשים לחשוב שהם הכי, שהם יביאו את הגאולה. אבל אתה מקפיד כל הזמן לדבר על צניעות וענווה. אז אנא, לפני חרישת הקיים וזריעת רעיונות שלך, ראה כמה היה קשה להנביט את הקיים.
חכה רגע, התייעץ, רד לעומק הדברים, חלום לאט, והעיקר: תצליח!


רבקה משגב

http://vimeo.com/69225705#at=0

תגובה 1:

ד"ר יוספה רחמן אמר/ה...

כל הכבוד לך, רבקה. כתבת דברי טעם הכתובים בעט סופרת מבטיחה. לעניות דעתי, צריך לומר דבר נוסף: לא ייתכן שבמדינת ישראל לימודי הליבה לא יכללו תנ"ך ויהדות, גם לא ייתכן להשליך את בחינות הבגרות במקצועות אלה לפח. עדיף לרומם את תכני הלמידה וחוויות הלמידה בתחומים אלה ולהשביח את הבגרויות.

כיוון שאני סבורה שהשר פירון הוא איש רגיש, עתיר מעשים טובים, כולי תקווה שדברים היוצאים מלבך, רבקה, ומלב כולנו - ייכנסו אל לבו של כבוד השר. ואם לאו - רווח והצלה יעמוד לנו ממקום אחר מבלי שאף אחד יאבד.

שנה מבורכת לכולנו.