tag:blogger.com,1999:blog-8925202651489093578.post732792999135899915..comments2024-03-26T22:04:05.050+02:00Comments on על מה שהיה ועל מה שקורה: ירח קץחגי משגבhttp://www.blogger.com/profile/05343927864087940783noreply@blogger.comBlogger2125tag:blogger.com,1999:blog-8925202651489093578.post-35119672059932920632015-09-08T14:23:50.282+03:002015-09-08T14:23:50.282+03:00המילה "פשתה" נכתבה רק לסבר את האוזן. אינ...המילה "פשתה" נכתבה רק לסבר את האוזן. איננו יודעים כיצד נהגו המילים בתקופה זו. גם המשקל הסגולי דוגמת "פשת (=peshet)" מקורו בצורות קדומות כגון pisht, כמו "מלך" שהוא malk וכד'. הלא הניקוד שבידינו הוא מתחילת ימי הביניים, והוא מייצג מסורת הגייה של ימי הבית השני. חגי משגבhttps://www.blogger.com/profile/05343927864087940783noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8925202651489093578.post-52300046145095443212015-09-08T12:05:48.220+03:002015-09-08T12:05:48.220+03:00בפיענוח של הכתובת נכתב לעיל במסגרת "עציד פשתה...בפיענוח של הכתובת נכתב לעיל במסגרת "עציד פשתה". האם לא סביר יותר להניח שהמילה היא פֵּשֶׁת (כפי שנכתב בטקסט במקום אחר)? במקרא מוצאים גם את המילה פשת (כשם כולל). למשל בהושע ב' נכתב פעמיים: צַמְרִי וּפִשְׁתִּי. ההשערה שמדובר במילה פשת ולא פשתה מתחזקת אולי על ידי כך שספר הושע כתוב בניב הצפוני, ואולי גם כתובת גזר כתובה בניב צפוני? (על פי כתיב המילה קץ). במפת השבטים גזר מופיעה בנחלת שבט אפרים / ממלכת ישראל.רוני ה.http://safa-ivrit.orgnoreply@blogger.com